Gmina Twardogóra realizuje projekt Cyberbezpieczny Samorząd Gmina Twardogóra, w ramach programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa konkurs grantowy w ramach Projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd” o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23.
Celem projektu jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji jednostek samorządu terytorialnego (JST) poprzez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych.
W ramach projektu zaplanowano realizację zadań w Urzędzie Miasta i Gminy Twardogóra, w zakresie:
- przeprowadzenia szkoleń dla pracowników z zakresu cyberbezpieczeństwa,
- wdrożenia lub/i aktualizacji wymaganych polityk bezpieczeństwa informacji (SZBI),
- wykonania audytów z zakresu cyberbezpieczeństwa,
- zakupu sprzętu informatycznego i wdrożenie rozwiązań technicznych podnoszących odporność na cyberzagrożenia.
Dofinansowanie:
Zgodnie z podpisaną umową o powierzenie grantu o numerze: Umowa o powierzenie grantu o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23/1980/ FERC.02.02-CS.01-001/23/2024 przyznano gminie Twardogóra dofinansowanie w łącznej wysokości: 691 009,72 zł
Całkowity maksymalny koszt realizacji projektu (wydatki kwalifikowane): 751 097,50 zł
Kwota dofinansowania: 691 009,72 zł, w tym:
Wkład UE: 580 448,18 zł
Wkład BP: 110 561,56 zł.
Wkład własny (koszty kwalifikowane) Gminy Twardogóra: 60 087,78 zł.
Okres realizacji: najpóźniej do 30.06.2026 r.