Informujemy o możliwości ubiegania się o dofinansowanie kosztów budowy przydomowej biologicznej oczyszczalni ścieków. Uchwałą nr XXXVI.301.2021 Rady Miejskiej w Twardogórze w sprawie zasad udzielania i rozliczania dotacji na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Twardogóra, przyjęto regulamin określający zasady udzielania i rozliczania dotacji oraz wzory wniosków o udzielenie dotacji i o wypłatę dotacji.
Najważniejsze informacje:
- dofinansowanie nie obejmuje oczyszczalni, których budowa zakończyła się przed dniem złożenia wniosku,
- dotyczy wyłącznie oczyszczalni biologicznych – proces oczyszczania zachodzi w złożu biologicznym, ścieki są nieustannie napowietrzane i poddawane stałej recyrkulacji, co umożliwia zachodzenie procesów rozkładu tlenowego przez mikroorganizmy i bakterie – oczyszczalnia bezzapachowa, nie wymaga dużej przestrzeni, można instalować na każdym gruncie, nie wymaga dostarczania mikroorganizmów do instalacji,
- dotyczy nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi,
- dotacja może zostać udzielona osobom fizycznym, będącymi właścicielami nieruchomości, które wytwarzają ścieki bytowe pochodzące z gospodarstwa domowego,
- na nieruchomości nie ma przydomowej oczyszczalni ścieków i nie ma możliwości podłączenia do kanalizacji sanitarnej,
- warunkiem otrzymania dotacji jest likwidacja zbiornika bezodpływowego (szamba),
- o przyznaniu dotacji decyduje kolejność składania kompletnych wniosków, począwszy od dnia ogłoszenia naboru (7 czerwca 2021 r.),
- będzie można uzyskać do 50 % kosztów inwestycji, nie więcej jednak niż 4 000 zł brutto,
- nie będą dotowane koszty wykonania dokumentacji, pozwoleń, konserwacji, eksploatacji, demontażu zbiorników bezodpływowych, prac przeprowadzonych we własnym zakresie, kosztów sprzed daty podpisania umowy, kosztów obsługi kredytów i innych zobowiązań finansowych związanych z realizacją zadania,
- oczyszczalnie i zbiornik muszą posiadać stosowne atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne.
Do wniosku należy dołączyć:
- dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, na której zostanie wykonana oczyszczalnia (oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością, aktualny odpis z księgi wieczystej),
- kopię zgłoszenia potwierdzonego przez Starostę Powiatu Oleśnickiego o zamiarze wykonania robót budowlanych polegających na budowie oczyszczalni o wydajności do 5 m3/d wraz z oświadczeniem nie wniesienia sprzeciwu do realizacji inwestycji lub/i kopię pozwolenia wodnoprawnego, jeżeli budowa oczyszczalni wymaga jego uzyskania, zgodnie ze szczegółowymi przepisami,
- projekt techniczno-wykonawczy oczyszczalni, wykonany na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
Uchwała, regulamin oraz wyamgane dokumenty dostępne w załącznikach poniżej.