Przypominamy, że do końca stycznia każdego roku, osoba fizyczna niebędąca przedsiębiorcą, ma obowiązek przedłożenia, odpowiednio wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta „Informacji o wyrobach zawierających azbest”, stanowiącej załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji i urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest.
Po tym terminie urząd, który wykryje brak złożenia informacji, może nałożyć karę grzywny. Zgłaszanie azbestu to obowiązek każdego właściciela nieruchomości, na której znajdują się takie wyroby. Dotyczy on również użytkowników wieczystych oraz zarządców obiektów. Zgłoszenie należy złożyć w urzędzie gminy, odpowiednim dla lokalizacji nieruchomości.
Jak zgłosić materiały zawierające azbest?
Można to zrobić osobiście w biurze obsługi klienta urzędu lub listownie – przesyłając wypełniony formularz (dostępny w załączniku) na adres urzędu: Urząd Miasta i Gminy w Twardogórze, ul. Ratuszowa 14, 56-416 Twardogóra lub e-mail ratusz@twardogora.pl.
Co trzeba zgłosić?
Każdy właściciel posesji jest zobligowany do przedłożenia szczegółowych danych dotyczących rodzaju materiałów zawierających azbest, ich ilości w m2 lub kg oraz lokalizacji azbestu na terenie posesji: miejscowość, nr posesji, nr ewidencyjny działki lub zgłoszenie faktu usunięcia azbestu, celem aktualizacji danych w bazie azbestowej.